tirsdag 16. november 2010

Stjernehimmel, 160 speidere, Vegårshei, bål, kvalitetstid..

Denne helgen har min forlovede og eg vært på storspeider weekend på Vegårshei. Dette er en tradisjon for MSK speiderene i sør. De gruppene som deltok var. Arendal, Grimstad, Lista, Bråstad, Vegårshei og selvfølgelig de herlige ungene min i Kristiansand;)


Dette var for meg en litt annerledes speidertur siden vi sov inne i senger, hadde leirbål inne i møtesalen og vi spiste og lagde mat inne. Eg har ikke vært med på denne typen leir før med speiderne, men alle aktivitetene var ute, så det funket bra. Nedenfor er et bilde av "en syvsteins-ovn" med sjokoladekake i, det var vårt bidrag til speidoramaen:)


Eg er utrolig fornøyd med "staben" i storspeideren her i Kristiansand, og det er utrolig bra gjeng å reise på tur med:) En mer positiv og gledespredende gjeng skal du leite lenge etter! Speiderene er ikke så verst de heller;)


Hun søte lille, snille jenten som du ser ovenfor (ikke hun med KRIK genser, men hun andre;)) er bare så utrolig kul! Under lunsjen lørdag formiddag kommer hun bort til oss på lederbordet, tar tak i hodet til Kurt Guttorm Pedersen, drog det til siden og så han rett inn i øynene og sa: "Se på meg når eg snakker til deg!" Kurt ble veldig paff mens vi andre knakk sammen i latter. Etter denne flotte seansen slengte hun (med attitude) en skinkeskive i fjestet til en paff Kurt Guttorm Pedersen, et minneverdig øyeblikk:D


Når vi ikke brukte tiden på å planegge helgen ferdig (vi var arrangør og ja, vi planlagte store deler av helgen mens vi var der:p) spillte vi det populære terningsspillet "30". Gjerne til langt på natt! Det er en av de største gledene med å være på tur, lederkos ut i de sene nattetimer. Og selvfølgelig nattmanøveren er jo en veldig stor glede for oss ledere, og denne gangen hadde Grimstad roverne laget et utrolig bra opplegg til nattmanøveren, så cred til de:)


Siden det var leirbål inne, var det nesten en selvfølge at vi måtte lage et lederleirbål ute etterpå etterfulgt med stjernetitting! Kvalitetstid:D



Før avreise på søndag var det på sin plass å ta en tur ut i Guds frie natur:) Det var absolutt et bra tiltak! Vi hadde scoutsown og grillet pølser, vi lederne grillet bacon.


Eg ser frem til vinterturen i nyåret, og takk for en fin tur!

Eg føler at det er på sin plass og si at selv om eg trives veldig godt i denne speidergruppen, skal det ganske mye til for at eg glemmer dere der hjemme i Arna, og eg gleder meg til utallig flere speiderturer med dere i fremtiden:D

Ingen kommentarer: