fredag 11. mars 2011

TENN ET LYS

I dag har eg hatt en rolig og stille dag så langt.. Planen var å klargjøre juss-innleveringen til mandag, spise en god lunsj (som vist på bilde), vaske litt klær og sånn. Men mest av alt ønsket eg å bli ferdig med innleveringen.. Men den gang ei.. Eg har gjort litt av alt eg hadde planer om i dag, men har ikke rekt å gjøre al.t. Grunnen til det er at eg har brukt ufattelig mye tid til å se på Nyhetskanalen, og CNN. Det er utrolig tragisk det som skjer i Japan no, og mine tanker går til de som har mistet sitt hjem, og familie..


Tenn et lys for Japan! Nei, lyset du tenner kan ikke hjelpe de, og det kan heller ikke forandre noe av det som skjer i Stillehavet.. Men det å tenne et lys kan være en konkret handlig du gjør for å vise at du bryr deg, og det er noe konkret som kan, utover dagen, minne deg på å sende en bønn til de som er rammet av katastrofen.

Lyset kan for min del minne meg på hvor takknemlig eg er. ALDRI så lenge eg har levd har Norge blitt rammet av en naturkatastrofe med store konsekvenser. For å si som Dagfinn Lyngbø: Kor stor er sjangsen for at akkurat eg har blitt født i verdens rikeste og tryggeste land?? Sjangsen er minimal, og eg er veldig takknemlig for at eg er norsk:)

Tenn et lys og vær takknemlig!

Lytt til denne sangen:
Wayburn Dean – That Could Have Been Me

Ingen kommentarer: