tirsdag 2. september 2008

Identitet

Eg lærer stadig noe nytt her på skolen, det er veldig spennende... og utfordrende. I dag begynte læreren om å snakke om identitet til innledning. Og det var sånn ca det eg fikk med meg den timen, for resten av timen ble eg bare sittende og tenke ut min identitet.

"Vår identitet knyttes lett til det vi gjør og så blir det dette som gir oss verdi."

Det er det eg har tatt stilling til, min identitet har på en måte vært å være en leder, min identitet i det hele tatt beskrevet med ett ord er Menigheten! Men uten menigheten, utenfor alt det, kem er eg då? Ka er min identitet? Som du kan se står det ingenting som beskriver meg i profilen til bloggen.. Eg vet ikke ka eg skal skrive. Før eg skiftet utformingen og sånn på bloggen stod det: Anita Dencker, Arna Bergen! ingenting om kem eg er. No er det bare et tomrom som eg ikke vet ka eg skal fylle det med, ennå!

Etter skolen var ferdig i dag gikk eg hjem til rommet mitt og bladde i gamle ark der folk har beskrevet meg med sine ord, og eg så en del på gamle brev om ka folk har sagt til meg at eg er, men kan eg finne min identitet gjennom ka andre synest om meg? Min identitet? Eg tror dette er starten på noe nytt i livet mitt der eg må finne min identitet, Anita Dencker sin identitet, for no når eg er vekke fra menigheten og vekke fra alt som eg har vært (er) står eg igjen med null identitet. Tror det er viktig at en ikke bygger hele livet sitt rundt en ting, for når du flytter på deg står du igjen med ingenting! Dette har egentlig ikke gått opp for meg ennå, men sånn teoretisk tror eg at det er sånn det er!:p Det er tungt å gi slipp på det, men over tid så skjønner eg det sikkert mer og mer. Hehe..

"Først og fremst har du verdi fordi du er Guds barn"

"Den største resursen for et fellesskap er ikke rikt begavede og sterke mennesker. Det er mennesker som VET at de er elsket av Gud."

Det er ikke så lett å tenke sånn, faktisk ikke i det hele tatt!!! Har egentlig lyst å ikke ta det med i bloggen, men eg har et ønske om å tenke sånn, og leve sånn, så derfor lar eg det stå..

Min identitet: Eg er elsket av Gud, og eg er hans barn!

3 kommentarer:

Aina sa...

Fantastisk! Åh, du lærer sikkert veldig mye spennende på Ansgar! =D Håper du har det gøy =)

Solfrid sa...

herligt!! d traff meg åg! blir sikkert driiidkjekt iløbe av åre når me lære ennå meir å sånn :)

Helene sa...

Jeg gleder meg til å høre om alt fra Ansgar, så mye spennende du lærer!
Det er noe å tenke over det. Men du er så mye mer enn jenta fra Arna Misjonsmenighet, det må du vite, det er ikke din eneste identitet!
Du har mange venner for over hele landet, hvem er du for de og hvem er du der? Det er også med å prege din identitet!
Evig glad i du Anita <3