mandag 1. november 2010

"Det er viktig å ha alle tankene i hodet samtidig" -> stress!



Eg er forelsket i denne mannen!! Han er helt spesiell, og unik!!
Eg gleder meg til å kunne kalle han min ektemann, og eg kommer til å bli en stolt kone:)

I forlovelsestiden, og i forkant av et bryllup, er det veldig mye å tenke på.. Vissheten om å ha funnet "the one" er logisk nok veldig viktig å tenke over og finne ut av, det er utrolig mye som skal planlegges, og det er veldig mye penger som skal brukes, fordeles og tjenes, vi må finne ut kor vi skal bo, og eg må finne kjole(!!!) og alt dette kan fort bli veldig stressende..

I det siste har de sist nevnte tingene tatt veldig overhånd, og eg har brukt ALT for mye tid på å tenke på alle disse tingene rundt bryllupet og ekteskapet at det har blitt litt mye.. Det er veldig mange forventninger til denne dagen, både fra meg og andre at eg ikke klarer å ta "lett" på det. For meg er det veldig viktig å finne en perfekt brudekjole, noe som var myyye vanskligere enn forventet, så det gikk fort fra gøy -> stress! Men no har det roet seg litt på den fronten, "in the end" må eg jo bare velge en kjole:p

En annen ting som har tatt opp en god del plass i hodet mitt i det siste, og då mener eg EN GOD DEL er det som kommer etter bryllupet! Det er selvfølgelig et høydepunkt å flytte inn med Kristian, men eg har vært så opptatt av å være godt forberedt på ka som kan bli utfordrende og vanskelig med det at vi flytter sammen at det har fått litt for mye fokus, og det har ført til at eg har glemt alle de positive tingene. Og det er jo bare idiotisk! Eg vet det kommer til å bli utfordringer, og eg vet at livet mitt kommer til å bli preget av noe helt nytt og kanskje skummelt, men det er noe som er verdt å ofre for han, og vi kommer til å skape "et nytt eventyr" hehe, og et nytt liv sammmen i både godt og vondt;)

Når eg er i lag med Kristian har eg få bekymringer, og eg gleder meg til ikke bare å dele resten av livet sammen etter bryllupet, men å treffe han neste helg, og eg gleder meg til å snakke med han på telefonen i morgen for med han er eg trygg:) Eg gleder meg til å ha en å komme hjem til:) Og eg gleder meg til alle små stunder sammen med han, også no, ikke bare etter bryllupet. Og eg digger det at han er interissert i meg, sjølv om han bare later som han er interissert når eg snakker om interiør og shopping og sånn, på samme måte som eg later som om eg er interissert i å høre når han snakker om tall og sånne smarte ting, han bryr seg.. Eg er heldig!

En kan lett bli kritisk til alt som er nytt, og en kan prøve så godt en kan å forberede seg på det som kommer. Men eg har erfart at det beste er bare å stå med armene åpne og "embrace it" på godt norsk, og glemme alle bekymringer og utfordringer og heller fokusere på alt det positive vi har i vente, for DET ER MYE BRA I VENTE!! Enig???

1 kommentar:

Toril sa...

Herlig innlegg, søte deg!! Du har HELT rett, ekteskap et utfordrende men mest av alt fantastisk! Er så glad på deres vegne <3 Lykke til med å balansere planleggingen! Klemmer fra Toril